Op een rij


Werf: Scheepswerf Albert Bonni, D-Hamburg '39

Romp vorm: rondspant

Kustwater geschikt

waterverplaatsing: +/-45 T

 

 

 

Romp materiaal: staal 7mm

Dek materiaal:  staal,  Teak + flexteak op 16 m2 groot achterdek

Opbouw materiaal: staal

Bouwwijze: geklonken nieuw staal is gelast berghout rondom boeiing rondom achter kajuit roestvast stalen bolders zwaar gebouwd spitsgat

Besturing: hydraulisch stuurwiel en joystick met afstandsbediening zeer zwaar uitgevoerd systeem

Ramen: aluminium raamprofielen teak houten deuren Alles in getint zonwerend glas 

Doorvaart hoogte (ca.): 2,80 m alles plat

Eigenaar: Nederlandse eigenaar ENI nummer 03800632

Kleur: bordeaux rode romp bordeaux rode boeiing witte boeiing 2017 laatste onderwaterschip behandeling 2017 laatste schilderbeurt Sikkens Super Gloss romp en 2K De IJssel bovenbouw

Geschikt voor / als: kustwateren binnenwateren lange reizen en zeer geschikt voor bewoning

Algemene informatie:  alle roestgevoelige plaatsen uitgevoerd in roestvast staal 

Het gehele 16m2 achterdek is met een op maat gemaakte tent (2019) over de giek afsluitbaar


Technische informatie:

Motorvermogen: 200 Pk
Merk: DAF Toerental: volgens opgave 1800 RPM Motortype: binnenboord motor type 1160 Cilinderaantal: 6 Revisie motor: circa 1998 Draaiuren (ca.): 1000

Brandstof: dieselmotor Brandstoftank (ca.): 1300 liter 1x stalen tank(s)

Koelingsysteem: gesloten beunkoeler (Blokland), nat uitlaatspruitstuk.

Voortstuwing: schroefas 4 blads schroef vetgesmeerde schroefas 1x vetsmeerapparaat Koppeling: Twin Disc hydraulisch , SW7740 reductie 2,54:1 Snelheid (ca.): 17 km/uur topsnelheid bij 1600 RPM

Verwarming: Webasto centrale verwarming Waterstation Thermo 230 (2011) 23Kw met warm water tap hetelucht verwarming dmv convector(en)  Tevens in elk vertrek NUON elektrische composiet platen.

Zeer uitgebreide motorinstrumenten

Boegschroef: elektrische boegschroef 24 Volt 12 Pk bedienbaar met joystick en dmv draadloze afstand bediening.

Stroomvoorziening: 24 Volt 230 Volt 230 Volt walstroom aansluiting professioneel geinstalleerd systeem 2010 grotendeels vernieuwd omschakel automaat en 16A Victron scheidings trafo incl meterkast met meter.

6 stuks 200 Watt zonnepanelen met regelaar.

Accu´s: 2x 180 Ah start accu 4x 210 Ah AGM boord accu 2x 200 Ah boegschroef accu 1x 53 Ah start accu generator

Acculader: 4 traps acculader 24/40 Laadstroomverdeler (scheidingsdiode): Multi battery isolator laadstroomverdeler (scheidingsdiode) Aardlek schakelaar, Generator:  fluisterset (Mitsubishi) 6 kVA, 230 Volt 1500 RPM 800 draaiuren (ca.) Bovendekse stille uitlaat . Met omschakel automaat.

Dynamo: 65 ampère Bosch
Omvormer: 1x 2500 Watt omvormer (tbv woning) 2x 350 Watt Victron omvormer tbv ijskast en kachel

Drinkwatertank (ca.): 1300 liter 1x stalen tank(s) Speckpomp Waterdruksysteem: hydrofoor  en wal water aansluiting. Tevens 3 voudig buitenwater filter systeem met UV steralisatie

Warm watersysteem: watertap wisselaar via centrale verwarming

Vuilwatertank: niet aanwezig, voldoende ruimte om in te bouwen

Diesel waterseparator: aanwezig voor zowel motor en apart een voor CV/kachel


Betimmering:

Vooronder : mahonie interieur 

Stuurhuis : teak / eiken interieur Hal en kantoor : grenen grotendeels vernieuwd,

Badkamer:  tegel zetwerk,

Master bedroom: in mahonie 

 

Accomodatie:

Hutten: 2 hutten  Slaapplaats: Ruime Master bedroom: 1x 2 pers. Hut 2 kantoor aan gang.

Badkamer: zitbad met douche thermostaat kraan wasbak mengkraan met w&k stromend water betegeld in 1 ruimte tezamen met het toilet Toilet: boven water toilet

Kombuis: langsscheeps Kooktoestel: 4-pits kooktoestel keramisch, afzuigkap roestvast staal Oven: Whirlpool combi magnetron/oven roestvast staal Koelkast: 230 Volt  met vriezer Werkblad: houten werkblad Wasbak: roestvast stalen wasbak Waterkraan: warm en koud stromend water  Geheel gerenoveerd in 2018
Entertainment: Subwoofer stereoset, digitenne, Panasonic smart TV 104 cm

 

Stahoogte (ca.): voor (ca.) 1,90 m kombuis (ca.) 1,82 m stuurhut (ca.) 1,80 m achterkajuit (ca.) 1,84 m

 

Aanvullende informatie:

Zeer geschikt voor wonen in zeer goede staat van onderhoud zie foto's
Navigatie apparatuur: VDO instrumenten oa. echolood/dieptemeter, zoeklicht, hoorn roerstandaanwijzer , klok, barometer, hygrometer, 2x ruitenwisser, marifoon zwaailicht, overlooplicht en zeer uitgebreide motor instrumentaria.

Zelfstandige AIS klasse A met document inbouw verklaring
Mast: 2x aluminium mast Strijkbaar: achter elektrisch met dubbele verstaging. Giek: 1x aluminium. Extra informatie: roestvast stalen staand want voor en achter.
Uitrusting Ankergerei: 50Kg poolanker met 40mtr ketting in ankerbak handmatige lier.

Reling / Preekstoel: zeereling op boeiing / verschansing reling rondom bovendek Davits: aanwezig roestvast staal

Veiligheid: brandblusser2 stuks gekeurd, solas reddings boeien, noodlicht en vesten. Rookmelders, watermelder en CO2 melders

Aanvullende informatie: dekverlichting zonnedek

Isolatie: glaswol

 

Het schip is volledig gestript (alleen de romp is nog oud) en aansluitend nieuw opgebouwd maar voordat er ingetimmerd werd, is de binnenzijde van de romp zeer goed behandeld.

Zeer geschikt om de Europese kanalen en rivieren te bevaren. Motorjacht professioneel verbouwd met behoud van mooie zeeg. Geschikt voor groter water.

Hull material: steel 7mm
Deck material: steel, Teak + flexteak on big 16 m2 aft deck
Construction material: steel
Construction: riveted new steel is welded mountain wood around buoying around aft cabin stainless steel bollards heavy built spitsgat
Control: hydraulic steering wheel and joystick with remote control very heavy system Windows: aluminum window profiles teak wood doors All in tinted solar control glass Passage height (approx): 2.80 m everything flat
Owner: Dutch owner ENI number 03800632
Color: burgundy red hull bordeaux red buoying white buoying 2017 last underwater hull treatment 2017 last painting Sikkens Super Gloss hull and 2K De IJssel superstructure
Suitable for / as: coastal waters inland waterways long trips and very suitable for habitation
 
General information:
All rust-sensitive locations made of stainless steel, The entire 16m2 aft deck can be closed with a custom made tent (2019) over the boom
 
Technical information:
Engine power: 200 HP Make: DAF Speed: according to 1800 RPM
Motor type: inboard engine 1160 Cylinder number: 6
Overhaul engine: approx. 1998 Running hours (approx.): 1000
Fuel: diesel engine Fuel tank (approx.): 1300 liters 1x steel tank (s)
Cooling system: closed box cooler, wet exhaust manifold.
Propulsion: propeller shaft 4 blade screw grease lubricated propeller shaft 1x grease lubrication device Clutch: Twin Disc hydraulic, SW7740 reduction 2,54: 1
Speed ​​(approx.): 17 km / h top speed at 1600 RPM
Heating: Webasto central heating Water station Thermo 230 (2011) 23Kw with hot water tap hot air heating by means of convector (and) Also in every room NUON electric composite plates. Very extensive motor instruments Bow thruster: electric bow thruster 24 Volt 12 Hp operated with joystick and by means of wireless remote control.
Power supply: 24 Volt 230 Volt 230 Volt shore power connection professionally installed system 2010 largely renewed switchover and 16A Victron separation transformer incl meter meter .
6 * 200 Watt solar panels with controller.
Batteries: 2x 180 Ah start battery 4x 210 Ah AGM board battery 2x 200 Ah bow thruster battery 1x 53 Ah start battery generator Battery charger: 4-stage battery charger 24/40 Charge current distributor (separation diode): Multi battery isolator charging current distributor (separation diode) Earth leakage switch: earth leakage switch
Generator: whisper set (Mitsubishi) 6 kVA, 230 Volt 1500 RPM 800 running hours (approx.) Upper silent muffler. With automatic switchover.
Dynamo: 65 amps Bosch Inverter: 1x 2500 Watt inverter (for home) 2x 350 Watt Victron inverter for refrigerator and heater
Drinking water tank (approx.): 1300 liters 1x steel tank (s)
Speckpomp Water pressure system: pressurized water and shore water connection.
Also 3 fold outdoor water filter system with UV sterilization
Hot water system: water tap exchanger via central heating
Holding tank: not present, sufficient space to build in
Diesel water separator: present for both engine and separate one for central heating / heater
 
Paneling:
Front: mahogany interior Steering house: teak interior Aft cabin: Accommodation pine largely renewed, Bathroom tile set, Master bedroom in mahogany Insulation: glass wool
Cabins:
2 cabins Berth: Spacious Master bedroom: 1x 2 pers. Hut 2 office in hal.
Bathroom: hip bath with shower thermostat faucet sink faucet with w & k running water tiled in 1 room together with the toilet Toilet: above water toilet
Kitchen: longitudinal ship Cooker: 4-burner stove ceramic, extractor hood stainless steel Oven: Whirlpool combi microwave / oven stainless steel
Refrigerator: 230 Volt with freezer Worktop: wooden worktop Washbasin: stainless steel sink Water tap: hot and cold running water Completely renovated in 2018
Entertainment: Subwoofer stereo set, digitenne, Panasonic smart TV 104 cm
 
Headroom (approx.): For (approx.) 1.90 m galley (approx.) 1.82 m wheelhouse (approx.) 1.80 m aft cabin (approx.) 1.84 m
 
Additional information:
suitable for living in a very good state of maintenance see photos Navigation equipment: VDO instruments among others. echo sounder / depth sounder, searchlight, horn rudder indicator , clock, barometer, hygrometer, 2x windscreen wiper, VHF flashing light, overflow light and very extensive engine instruments.
Self-contained AIS class A with built-in declaration
Mast: 2x aluminum mast Ironable: rear electric with double stays. Boom: 1x aluminum. Additional information: stainless steel standing because front and rear.
Equipment Anchorage: 50Kg pole anchor with 40mtr chain in anchor box manual winch. Railing / pulpit: railing on buoying / bulwark railing around upper deck Davits: stainless steel present
Safety: fire extinguisher2 inspected, solas rescue buoys, emergency light and vests. Smoke detectors, water detector and CO2 detectors
Additional information: deck lighting sun deck
 
The ship is completely stripped (only the hull is still old) and subsequently rebuilt, but before it was finished, the inside of the hull was treated very well. Very suitable for sailing the European canals and rivers. Motoryacht professionally rebuilt while retaining beautiful sheer.
Suitable for larger waters.